Polityka prywatności

    Informacje o administratorze danych osobowych.

    Polityka prywatności ma na celu przekazanie informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych przez spółkę VERIST Kancelaria radców prawnych Włodarczyk Pniewski spółka partnerska z siedzibą w Poznaniu (60-759) przy ul. Juliusza Kossaka 3/3, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000553408, posiadającą NIP: 7811909529, REGON: 361320819, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, zwaną dalej „Administratorem”. 

    Wszystkie dane osobowe przetwarzane są przez Administratora zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”.

    Inspektor Ochrony Danych Osobowych

    Administrator nie powołał inspektora ochrony danych osobowych, na co pozwala art. 37 RODO. 

    We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych należy kontaktować się bezpośrednio z Administratorem:

    1. pocztą tradycyjną (pisemnie) pod adresem: VERIST Kancelaria radców prawnych Włodarczyk Pniewski sp.p., ul. Juliusza Kossaka 3/3, 60-759 Poznań lub
    2. pocztą elektroniczną  pod adresem e-mail: kancelaria@verist.pl.

    Kategorie osób, których dane przetwarza Administrator:

    Administrator przetwarza dane osobowe następujących kategorii osób:

    1. osoby fizyczne nawiązujące kontakt z Administratorem za pomocą strony internetowej verist.pl, zwanej dalej „Serwisem”,
    2. osoby fizyczne będące potencjalnymi klientami Administratora (tj. podmiotami, które zwracają się do Administratora w celu uzyskania informacji o usługach pomocy prawnej świadczonych przez Administratora lub w celu uzyskania konkretnej oferty świadczenia usług pomocy prawnej przez Administratora),
    3. osoby fizyczne będące klientami Administratora (tj. podmiotami na rzecz których Administrator świadczy usługi pomocy prawnej), 
    4. osoby fizyczne będące reprezentantami, wspólnikami, pracownikami lub współpracownikami podmiotów będących klientami Administratora lub potencjalnymi klientami Administratora,
    5. osoby fizyczne biorące udział w rekrutacji prowadzonej przez Administratora,

    zwanymi dalej łącznie „Udostępniającymi”.

    Dane osobowe pozyskiwane są przez Administratora bezpośrednio od ww. osób. W każdym przypadku podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może uniemożliwić oczekiwane zachowanie Administratora (np. kontakt w sprawie zapytania dotyczącego świadczonej pomocy prawnej lub wykonanie zlecenia).

    Zakres przetwarzania danych osobowych.

    Administrator  przetwarza następujące dane osobowe:

    1. w przypadku osób fizycznych nawiązujących kontakt z Administratorem za pośrednictwem Serwisu:
    1. imię i nazwisko, 
    2. adres e-mail,
    3. numer telefonu; 
    1. w przypadku osób fizycznych będących potencjalnymi klientami Administratora:
    1. imię i nazwisko, 
    2. adres e-mail,
    3. numer telefonu, 
    4. adres wykonywania działalności gospodarczej, 
    5. firma (nazwa pod którą jest prowadzona działalność gospodarcza),
    6. numer NIP,
    7. numer REGON;
    1. w przypadku osób fizycznych będących klientami Administratora:
    1. imię i nazwisko, 
    2. adres e-mail,
    3. numer telefonu 
    4. adres zamieszkania, 
    5. adres wykonywania działalności gospodarczej, 
    6. firma (nazwa pod którą jest prowadzona działalność gospodarcza),
    7. numer NIP,
    8. numer REGON,
    9. numer rachunku bankowego; 
    1. w przypadku osób fizycznych będących reprezentantami, wspólnikami, pracownikami lub współpracownikami podmiotów będących potencjalnymi klientami Administratora lub klientami Administratora:
    1. imię i nazwisko, 
    2. adres e-mail,
    3. numer telefonu,
    4. adres zamieszkania, 
    5. adres wykonywania działalności gospodarczej, 
    6. firma (nazwa pod którą jest prowadzona działalność gospodarcza),
    7. numer NIP,
    8. numer REGON,
    9. numer rachunku bankowego;
    1. w przypadku osób fizycznych biorących udział w rekrutacji prowadzonej przez Administratora:
    1. imię i nazwisko, 
    2. adres e-mail,
    3. numer telefonu,

    oraz dane osobowe zawarte w CV przez osobę fizyczną biorącą udział w rekrutacji. 

    Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych. 

    1. w przypadku osób fizycznych nawiązujących kontakt z Administratorem za pośrednictwem Serwisu dane osobowe przetwarzane są w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną zapytanie (wiadomość) lub propozycję umówienia spotkania oraz prowadzenia ewentualnej dalszej korespondencji; w tym przypadku podstawą prawą przetwarzania danych jest art. 6 lit. f RODO, zgodnie z którym można przetwarzać dane osobowe w przypadku, w którym: „przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią (…)”,
    2. w przypadku osób fizycznych będących potencjalnymi klientami Administratora dane osobowe przetwarzane są w celu , przygotowania informacji o świadczonych usługach pomocy prawnej lub oferty świadczenia pomocy prawnej, przeprowadzenia ewentualnych analiz prawnych oraz w celu kontaktu związanego z tymi czynnościami; w tym przypadku podstawą prawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym można przetwarzać dane osobowe w przypadku, w którym: „przetwarzanie jest niezbędne (…)do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;”,
    3. w przypadku osób fizycznych będących klientami Administratora dane osobowe przetwarzane są w celu a) wykonania usługi pomocy prawnej w oparciu o zawartą umowę i podjęcia wszystkich niezbędnych czynności wiążących się z tą usługa, b) ewentualnego dochodzenia roszczeń lub obrony przez roszczeniami w związku z wykonaną usługą oraz c) w celu realizacji obowiązków Administratora wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności prawa podatkowego i rachunkowego ; w tym przypadku podstawą prawą przetwarzania danych jest odpowiednio a) art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym można przetwarzać dane osobowe w przypadku, w którym: „przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (…)”, b) art. 6 ust. 1 lit. f RODO, zgodnie z którym można przetwarzać dane osobowe w przypadku, w którym „przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią (…)” oraz c) art. 6 ust. 1 lit. c RODO, zgodnie z którym można przetwarzać dane osobowe w przypadku, w którym „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze”,
    4. w przypadku osób fizycznych będących reprezentantami, wspólnikami, pracownikami lub współpracownikami podmiotów będących potencjalnymi klientami Administratora lub klientami Administratora, dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji umowy zawartej z Administratorem, np. przygotowanie oferty, kontakt telefoniczny i e-mailowy, przesyłanie dokumentów związanych z zawartą umową, przygotowanie porad prawnych, reprezentacji we wszelkich postępowaniach i inne, w tym przypadku podstawą prawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym można przetwarzać dane osobowe w przypadku, w którym: „przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;”. Jednocześnie dane osobowe mogą być przetwarzane w celu zrealizowania interesów Administratora uzasadnionych przez przepisy obowiązującego prawa, takich jak: ustalanie, dochodzenie, obrona praw i roszczeń Administratora, podstawą do przetwarzania danych osobowych jest w tym przypadku jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, zgodnie z którym „przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią (…)” oraz w celu realizacji obowiązków Administratora wynikających z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności prawa podatkowego i rachunkowego, do czasu realizacji bądź wygaśnięcia tych obowiązków, podstawą do przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, zgodnie z którym „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze”,
    5. w przypadku osób fizycznych biorących udział w rekrutacji prowadzonej przez Administratora dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji; w tym przypadku podstawą prawą przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. 1 lit. a RODO, zgodnie z którym można przetwarzać dane osobowe w przypadku gdy  „osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów”.

    W żadnym przypadku dane osobowe Udostępniających nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.

    Odbiorcy danych osobowych: 

    Administrator przekazuje dane osobowe następującym podmiotom:

    1. podwykonawcom usług pomocy prawnej (w szczególności adwokatom, radcom prawnym, doradcom podatkowym oraz spółkom tych osób),
    2. notariuszom,
    3. biegłym rewidentom, 
    4. podmiotom świadczącym na rzecz Administratora inne usługi niezbędne w jego działalności, w szczególności: 
    1. dostawcom usług przetwarzania danych w chmurze (tzw. cloud computing), 
    2. dostawcom oprogramowania do zarządzania kancelarią prawną,
    3. dostawcy usług poczty elektronicznej,
    4. dostawcom usługi obsługi informatycznej, 
    5. dostawcom usług księgowych, 
    6. dostawcom usług płatniczych, 
    7. dostawcom usług pocztowych i kurierskich,
    8. dostawcom usług w zakresie narzędzi komunikacji elektronicznej, 
    9. dostawcom usług marketingowych i analitycznych. 

    W żadnym przypadku dane osobowe nie są przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.

    Okres przetwarzania danych osobowych.

    Administrator przetwarza dane osobowe Udostępniających przez następujące okresy:

    1. dane osobowe osób fizycznych nawiązujących kontakt z Administratorem za pośrednictwem Serwisu – przez okres 30 dni od dnia kontaktu, o ile w tym czasie nie doszło do zawarcia umowy o świadczenie usług pomocy prawnej, 
    2. dane osobowe osób fizycznych będących potencjalnymi klientami Administratora – przez okres 60 dni od dnia ostatniego kontaktu, o ile w tym czasie nie doszło do zawarcia umowy o świadczenie usług pomocy prawnej, 
    3. dane osobowe osób fizycznych będących klientami Administratora –przez okres przedawnienia zobowiązań podatkowych wynikających ze świadczonych usług prawnych, a w przypadku ewentualnego sporu z klientem lub organem podatkowym – przez okres trwania takiego sporu, 
    4. dane osobowe osób fizycznych będących reprezentantami, wspólnikami, pracownikami lub współpracownikami podmiotów będących potencjalnymi klientami Administratora klientami Administratora lub– przez okres 60 dni od dnia ostatniego kontaktu, o ile w tym czasie nie doszło do zawarcia umowy o świadczenie usług pomocy prawnej,
    5. dane osobowe osób fizycznych będących reprezentantami, wspólnikami, pracownikami lub współpracownikami podmiotów będących klientami Administratora – okres przedawnienia zobowiązań podatkowych wynikających ze świadczonych usług prawnych, a w przypadku ewentualnego sporu z klientem lub organem podatkowym – przez okres trwania takiego sporu, ,
    6. dane osobowe osób fizycznych biorących udział w rekrutacji prowadzonej przez Administratora – przez okres trwania rekrutacji, jednak nie dłużej niż 60 dni od dnia ich otrzymania. 

    Po upływie ww. okresów dane osobowe podlegają usunięciu albo anonimizacji. 

    Prawa Udostępniających związane z przetwarzaniem danych osobowych:

    Każdemu Udostepniającemu, w uzasadnionych przypadkach przewidzianych w przepisach RODO, przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem jego danych przez Administratora:

    1. żądania dostępu do przetwarzanych danych wraz z udzieleniem informacji dotyczących ich przetwarzania, tzn. m.in. celów przetwarzania, odbiorców danych, okresów przetwarzania,
    2. żądania sprostowania danych osobowych,
    3. żądania uzupełnienia danych osobowych, 
    4. żądania usunięcia danych osobowych,  
    5. żądanie przeniesienia danych osobowych,
    6. żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, 
    7. wyrażenie sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, 
    8. wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    W celu realizacji powyższych uprawnień należy przesłać stosowną wiadomość (żądanie): 

    1. pocztą tradycyjną (pisemnie) na adres: VERIST Kancelaria radców prawnych Włodarczyk Pniewski sp.p., ul. Juliusza Kossaka 3/3, 60-759 Poznań lub
    2. pocztą elektroniczną na adres kancelaria@verist.pl.

    Pliki cookies.

    W ramach Serwisu stosowane są pliki „Cookies” („Ciasteczka”) 

    Cookies to małej wielkości pliki  które umieszczane są przez Serwis w urządzeniu końcowym jego użytkownika Serwisu (np. na komputerze, tablecie lub smartfonie). W plikach tych zapisywane są określone informacje, które mogą być odczytywane przez systemy informatyczne Administratora (cookies własne) lub systemy informatyczne podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich). Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

    W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

    Cookies własne są związane wyłącznie z Serwisem i są wykorzystywane są przez Administratora dla zapewnienia właściwego działania Serwisu.  Z tego powodu nie mogą zostać wyłączone i określa się je jako tzw. niezbędne pliki cookies. W przypadku Serwisu są to pliki związane z paskiem informacyjnym o cookies, które gromadzą informacje o preferencjach ustawień dotyczących cookies. 

    Pliki podmiotów trzecich wykorzystywane przez Administratora to pliki firmy Google LLC związane z narzędziem Google Analytics, zwanej dalej „Cookies Google”.

    Google Analytics jest narzędziem analitycznym, które jest dostarczane przez Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Administrator korzysta z tego narzędzia, aby uzyskać statystyki, pozwalające na optymalizację działania Serwisu.

    Działanie usługi Google Analytics polega na umieszczeniu w Serwisie specjalnego kodu (programu), który wykorzystuje Cookies Google, aby dostarczyć Administratorowi informacji na temat sposobu korzystania z Serwisu przecz jego użytkowników. Dane zbierane są przez Google Analytics w sposób automatyczny a następnie przekazywane są do serwerów Google rozsianych po całym świecie, w tym także w USA, i tam przechowywane.

    W celu ochrony prywatności użytkowników Serwisu Administrator włączył w Google Analytics funkcję anonimizacji adresów IP. Dzięki temu następuje  skrócenia adresu IP użytkowników Serwisu przed wysłaniem danych do serwerów Google LLC. Jedynie w sytuacjach wyjątkowych na serwery Google LCC jest przesłany pełny adres IP i tam dopiero zostaje skrócony. Zasadą jest, że adresy IP przesyłane do serwerów Google LLC nie są łączone z innymi danymi tej firmy.

    Dodatkowe informacje na temat Google Analytics można znaleźć pod adresami:

    https://marketingplatform.google.com/about/analytics/terms/pl

    https://policies.google.com

    W celu zablokowania usługi Google Analytics należy pobrać i zainstalować specjalną wtyczkę Google dostępną pod adresem: 

    https://tools.google.com/dlpage/gaoptout